Je bent hier:

Instappen nieuwe kleuters

Instapdatum

Je kind kan tussen de 2,5 en 3 jaar op een van volgende 7 instapdata naar de kleuterschool:

• De eerste schooldag na elke vakantie: na de zomer-, herfst-, kerst-, krokus- en paasvakantie.
  • De 1ste schooldag van februari.
  • De 1ste schooldag na Hemelvaartsdag.

Wordt je kind 2,5 jaar op een instapdatum, dan mag het vanaf die dag naar school.
Voor kinderen vanaf 3 jaar gelden deze instapdata niet. Zij kunnen op elke schooldag starten in
de kleuterklas.
U kunt de instapdatum voor uw kleuter berekenen via deze site: http://www.onderwijs.vlaanderen.be/nl/bereken-de-instapdatum-voor-je-kleuter

De instapdata voor het schooljaar 2023-2024 zijn:

• 1 september 2023
• 6 november 2023
• 8 januari 2024
• 1 februari 2024
• 19 februari 2024
• 15 april 2024
• 13 mei 2024

Kijkmomenten eerste kleuterklas

U kunt met uw kind vrijblijvend een kijkje nemen in de eerste kleuterklas.
Volg de website en onze facebookpagina voor meer info hierover.

Vooraf inschrijven

Vergeet niet om uw peuter vooraf en tijdig in te schrijven. U bent altijd welkom voor een vrijblijvende rondleiding en een gesprek. Daarvoor maakt u best een afspraak. Dit kan telefonisch (058/41 24 00) of via mail directie@immaculata.be
Inschrijvingsperiode tijdens de grote vakantie : eerste week van juli en de laatste twee weken van augustus.

Onze kleuteropendeurdagen

Doorheen het schooljaar zijn er aantal momenten waarop u vrijblijvende een kijkje kunt nemen in de kleuterklas van uw kind.
Volg de website en onze facebookpagina voor meer info hierover.