Update 18/03/2020

donderdag 18/03/2020

Beste ouders,

Momenteel hebben we in ons land 1243 gekende COVID19-besmettingen. 361 COVID19-bevestigde patiënten liggen in het ziekenhuis. 79 patiënten liggen op intensieve zorgen en 51 daarvan worden beademend. Eén patiënt krijgt ECMO (extracorporele membraanoxygenatie). Tien mensen waarbij COVID19 werd bevestigd zijn overleden. Al deze aantallen zullen over de volgende dagen sterk stijgen.

De Nationale Veiligheidsraad heeft op dinsdagavond 17 maart, op grond van advies van de wetenschappelijke experten, verstrengde maatregelen in de strijd tegen het coronavirus aangekondigd. Die gaan in op woensdag 18 maart om 12 uur.

Wat het onderwijs betreft, heeft de Veiligheidsraad beslist dat de lessen geschorst blijven en dat de scholen in opvang moeten voorzien tot en met vrijdag 3 april. Concreet moeten scholen open blijven voor de opvang van kinderen van ouders die werken in de zogenaamde cruciale sectoren.

Onderwijsminister Ben Weyts is, net als de onderwijspartners, bezorgd om de bescherming van het onderwijspersoneel en roept daarom alle ouders op om hun kinderen maximaal thuis op te vangen.

We centraliseren de opvang in de Marktschool.  (Meeuwenlaan 2, 8660 De Panne)  De andere afdelingen zijn tot nader order gesloten.

Wie morgen, donderdag 19/03/2020 nog geen mail ontvangen heeft, stuurt zelf een mail naar het mailadres hieronder.
1ste leerjaar:  m1marktschool@gmail.com
2de leerjaar:  m2marktschool@gmail.com
3de leerjaar:  3deleerjaarvbsimmaculata@gmail.com
4de leerjaar:  Meesterfrank4@gmail.com
4de leerjaar:  Meesterjoost4@gmail.com
5de leerjaar:  Jufcinthia@outlook.com
6de leerjaar:  sneeuwklassenimma@gmail.com

We verwachten dat ouders de kinderen ondersteunen en helpen om een planning te maken.  Om niet in vakantiestemming te komen is het noodzakelijk dat alle oefeningen gemaakt worden.

Zorgzame groeten,
J. Maton – M. Geldof