Je bent hier:

Update 16/03/2020

Beste ouders,

De hele samenleving, ook het onderwijsveld, moet nu samen gevolg geven aan de nieuwe coronamaatregelen van de Nationale Veiligheidsraad. Enkel zo kunnen we het coronavirus indijken en onze kwetsbaren beschermen.
Het is tegelijk begrijpelijk dat de maatregelen bij scholen ook veel organisatorische vragen oproepen. Zonder twijfel staat, ook nu de lessen geschorst zijn, de gezondheid van iedereen centraal.
Het zijn geen evidente tijden, zeker ook niet voor het onderwijsveld. Elke school heeft vrijdag 13 maart snel moeten schakelen en levert maximale inspanningen om gevolg te geven aan de coronamaatregelen.

We danken jullie voor het naleven van de voorschriften van de federale regering.  De meeste kinderen bleven thuis. Hopelijk is dit de komende weken ook zo. Enkel kinderen waar de ouders in de zorg werken of die geen opvang hebben komen naar school.
We centraliseren de opvang in de Marktschool.  (Meeuwenlaan 2, 8660 De Panne)  De andere afdelingen zijn tot nader order gesloten.

Bij het organiseren van de opvang houden we rekening met de bestaande voorzorgsmaatregelen en de richtlijnen rond hygiëne, afstand, ventilatie etc. Activiteiten met de leerlingen in open lucht zijn een plus.

We kiezen tijdens deze periode voor alternatieve vormen van leren.  We willen leerlingen in ritme houden, voeling houden met de school en de aangeleerde leerstof verder kunnen inoefenen.

Ieder leerjaar heeft een eigen mail adres:
1ste leerjaar:  m1marktschool@gmail.com
2de leerjaar:  m2marktschool@gmail.com
3de leerjaar:  3deleerjaarvbsimmaculata@gmail.com
4de leerjaar:  Meesterfrank4@gmail.com
4de leerjaar:  Meesterjoost4@gmail.com
5de leerjaar:  Jufcinthia@outlook.com
6de leerjaar:  sneeuwklassenimma@gmail.com

Ten laatste donderdag ontvangen jullie een mail van dit adres met de wachtwoorden om taal, spelling, wiskunde en Frans in te oefenen.
We verwachten dat ouders de kinderen ondersteunen en helpen om een planning te maken.  Om niet in vakantiestemming te komen is het noodzakelijk dat alle oefeningen gemaakt worden.  De resultaten van de gemaakte oefeningen tellen niet mee voor het rapport

Hartelijke groeten,
J. Maton – M. Geldof